![]() |
||
Bijeenkomsttop
<<
home<<
FS Rijnmond komt op de eerste maandag van de maand bijeen in Gebouw "de Vijverhof " Reigerlaan 251 2903LJ Capelle a/d IJssel
Aanvang 20.00 uur (deur open 19.30 uur)
In de maanden juli en augustus is er geen bijeenkomst.
!
Kijk ook altijd even onder de knop "Nieuws" voor nieuw toegevoegde
info of links.
Bijeenkomsten afgelast HCC meent dat met "gepaste maatregelen" en locale adviezen, bijeenkomsten weer doorgang kunnen vinden! Wel met in achtname van de Overheidsrichtlijnen. FS Rijnmond is gehouden zich te houden aan de huisregels van verzorgingshuis "de Vijverhof" waar onze bijeenkomsten worden gehouden. Daar worden uit voorzorg strengere regels aangehouden. Vooralsnog wordt daar nog geen toestemming gegeven voor onze bijeenkomsten. Als we realistisch naar de ontwikkelingen kijken, moeten we er rekening mee houden dat er dit jaar geen bijeenkomst meer zal zijn.
Dirk Simon
Op de - Nieuws - pagina houden wij jullie op de hoogte van actueel nieuws.
Bijeenkomst maandag 5 december
2016
Introductievlucht DC3 - C47 van Manfred Jahn/Jan
Visser
Bijeenkomst maandag 13 april 2015
ATC Presentatie van
Dirk Simon
ATC uitluisteren
Download de app op:
LiveATC.net
(betaald). Voor het opzoeken in de App Store moet je
wel de optie "Alleen iPhone" aanklikken anders vind
je hem niet, het is nl. een APP voor de iPhone maar
hij werkt ook op de I-Pad.
Aanvullend nog een hint uit de spotters wereld:
1.) Maak een account aan
op:
http://www.atcbox.com/
Bijeenkomst 2 december 2013
De Boeing 737 NGX
spreekt tot de verbeelding en z'n grote jongen in je hangar is vaak de
ultieme wens van menig virtueel piloot. Maandagavond 2 december wil ik een poging doen om het mysterie van de 737 wat makkelijker verteerbaar te maken. Is die CDU nu echt zo'n onding? Het is niet meer dan een muis met een schermpje die met een draadje en een stekkertje aan de FMC vast zit. Voor de duidelijkheid: de FMC (Flight Manager Computer is het rekencentrum wat zich onder de vloer van de cockpit bevindt. En de CDU... (Control Display Unit) ...de muis met het schermpje. Het is de bedoeling op 2 december zelfs een vlucht te maken van Luxemburg (ELLX) naar Stuttgart (EDDS) met een SID (Standard Instrument Departure) en een STAR (Standard Terminal Arrival Route) met een ILS. Is dat mogelijk in z'n korte tijd? En kunnen we die informatie die daar voor nodig is tot ons nemen? Ja, maar... We concentreren ons alléén op de essentiële handelingen die echt nodig zijn om van A naar B te vliegen met bovenstaande uitgangspunten. (Spinning Engines, Offline, Fair Weather, No Charts) Uiteraard is de 737 geen Cessna, maar met wat aantekeningen moet het mogelijk na 2 december zelfstandig zonder al te veel hindernissen een vlucht te maken. Heb je de basis eenmaal onder de knie dan kun je verder uitbouwen naar een level die bij jou past. Nico
|
|
|
a |